keskiviikko 12. marraskuuta 2008

Lapsia ja nappeja

Minä leikin lapsena mummulassa napeilla. Nyt jo useamman blogin lukeneena huomaan monen muunkin tehneen niin ja monet ovat kertoneet lastensa tykkäävän nappileikeistä. Niin myös meillä. Lapset leikkivät minun mummulassani aina napeilla ja nyt kun omiakin nappeja on jo punajuuripurkki täynnä, leikki jatkuu kotona.


Esikoinen teki "herättimen" kulkusesta ja napeista. Sen siskon kumpi herää aikaisemmin on tarkoitus herättää sillä vielä nukkuva. Hmmm, minä en ehkä tästä funtiosta niin piittaa.

Mummuni keräsi aikoinaan napit O'boy kaakaopurkkiin ja siellä ne ovat tänäkin päivänä. Nyt purkki on jo vanha ja ihanan nostalginen. Pitääkin muistaa joskus ottaa siitä kuva.

5 kommenttia:

ipi kirjoitti...

Napit on aivan ihania! Itsekin olen leikkinyt niillä mummolassa. Omilta lapsilta olen aarteitani suojellut toistaiseksi, mutta eilen ostin ison purkin niin isoja nappeja, että ne uskallan varmasti antaa myös leikittäviksi.

Marja kirjoitti...

Napeilla leikkiminen oli lapsena kivaa. Nykyäänkin niiden katselu ja järjestely purkkeihin värien mukaan on hyvä tapa kuluttaa ylimääräistä aikaa. :)

Rouva Nordman kirjoitti...

Nappileikit ovat kivoja! Pienenä, kun olin aina naapurinmummun luona, leluksi riitti pätkä lankaa ja nappi. Laitoin napin lankaan ja sitten pyötitin lankaa kuin hyppynarua ja vedin sen piukaksi. Siitä tuli hieno nappihyrrä :)

Ki kirjoitti...

Meilläkin esikoinen leikkii napeillani :) Olen tainnut joskus siitä tehdä postauksenkin, tai ainakin laittanut kuvan blogiini :)

Peanut kirjoitti...

Napeissa ilmeisesti on sitä jotain. Eri värisiä, kokoisia ja muotoisia.

Blogit puolestaan ovat ihana asia, koska tällainen hassu pieni juttu voi yhdistää yllättävän monia. Se on ihanaa ja te olette ihania :)