sunnuntai 15. marraskuuta 2009

Pipokausi



Käsityömessuillakin tuli piipahdettua ja tarinoita ostoksia siitä tipahtelee muutamaankin otteeseen. Mutta ensimmäisenä esittelen rosee-laitteen. Mitään ennakko-odotuksia tai innostuksia ei tätä laitetta  kohtaan ollut, kunhan näin ja nappasin mukaan. Mutta tämähän on kaikkien pikkuprinsessojen äitien must-laite. Laitteella väkerretyillä kukkasillahan koristelee vaikka mitä. Nämä ruusukkeet on tehty kiepsauttamalla ensin muutama kierros vaaleanpunaista huopanen-lankaa jonka päälle on sitten kiepsautettu pienemmälle kehälle heijastinlankaa. Varsinaiset söpöstelyheijastimet.


Poikalasta en lähtenyt koristelemaan kukkasin, vaan hän sai nalleheijastimen. Koko pipo valmistui iltapuhteiksi, kun oli tarvetta vähän tuhdimmalle päänlämmikkeelle. Vuori on paksua fleeceä ja pääliosa Eurokankaasta ostettua neulosta.



9 kommenttia:

joska kirjoitti...

Poikalapsen pipo on oikein kiva. Suloinen nalle. :)

Miina kirjoitti...

Löisin sun blokiis sattumalta! Nyt vasta huomasin, että sinä täällä kans postailet! :) Olen käynyt täällä muutaman kerran aikaisemminkin! Mullakin on toi Rosee laite, se on kiva , pitäs vaan kaivaa se taas esille. Kivoja juttuja olet tehnyt!

Peanut kirjoitti...

Kiitos Joska.

Moi Miina! Olen koittanut hiukan vaivihkaa pitää tätä blogia, mutta olet jo toinen tuttuni, joka on tämän löytänyt. Mutta mikäpäs siinä, tosi kiva törmäillä tuttuihin täälläkin :)

Niinu kirjoitti...

Kiva pipo!
Poika vaan taitaa olla vähän väsy:)
Tuolla rosee-masiinalla on täälläkin ahkeroitu paljon tänä syksynä,otettiin käyttöön se vaan vuosi oston jälkeen...

Peanut kirjoitti...

Tais välillä väsähtää omaan huutamiseensa :) Sain varsinaisen kiukkupakkauksen mukaani päiväkodista.

Rouva Nordman kirjoitti...

Hienoja!!! Tuo laite on minulle lapsuudesta tuttu. Sain sellaisen muovisen joskus joulupukilta. En minä sitä kauhean hienosti osannut käyttää.

Olen joskus nähnyt tuolla tekniikalla tehdyn peiton ja se oli kyllä todella kaunis!

Puisto kirjoitti...

Kyl on kaunis ruusuke söpöisellä tytöllä ja olen ihan kade tuosta nalleheijastimesta :)

Olen tuollaista vempainta joskus kokeillut, mutta meni langat niin sotkuun ja lopulta hermotkin. Ei tullut kukkasta, ei.

Merruli kirjoitti...

Nallelakki on hyvän ja lämpimän näköinen. Minulta unohtui messuhäsäkässä heijastinkankaan -ja narun osto.

Peanut kirjoitti...

Katilein, mua kanssa vähän nauratti, miten paljon voi säheltää niin yksinkertaisen näköisen (painotan näköisen) laitteen kanssa. En ikinä tahdo muistaa mihin suuntaan olin kulloinkin menossa :)

Papi, ks. edellinen :) Nalleheijastin on leikattu vanhasta heijastinliivistä ja sitten vaan silmät langasta ja nenä päähän!

Merruli, lakki on lämmin ja olis vielä lämpimämpi jos olisin tehnyt pojan isoon päähän tarpeeksi ison lakin. Mein poika on ihan mahdoton pallopää, jolle teen järjestään liian pieniä pipoja (vaikka levennän kaavoja). Messuilla oli kyllä melkoista hässäkkää, mutta kivaa :)