lauantai 18. heinäkuuta 2009

Farkkujen uusi elämä


Farkkujen uusiokäyttö ei ole koskaan varsinaisesti innostanut minua, mutta tämä idea vain jotenkin tupsahti päähän. Ostin kirpparilta ihanan pehmoiset (farkku)pellavahousut ja vasta kotona huomasin kuinka hieneä kangas oli takamuksen kohdalta. Harmitti sen verran, että lupasin itselleni etteivät ne kaksi euroa menisi hukkaan, vaan tekisin kankaalla jotain. Pari päivää ajatus muhi päässä kunnes se luontui paperille. Itse hameen teko ei ollut kaksinenkaan suoritus.
Virkkailutkin jatkuvat edelleen, tilkku silloin toinen tällöin -periaatteella. Muutama väri uhkailee loppumisellaan, joten pitänee luovia lopputilkut jotenkin.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihailen kun osaat tehdä moisia uudistuksia. Hauskan näköinen lopputulos.

Rouva Nordman kirjoitti...

Hienoja hommia! Mahtavaa, että osasit uusiokäyttää farkkukankaan. Minä olisin luultavasti heittänyt housut kiukuksissani menemään. Ja sitten sekin olisi harmittanut, koska yritän kierrättää kaiken.

Puisto kirjoitti...

Kyl on niin hieno toteutus taas! Ja on muuten hieno nähdä tuo suunnitelmapiirustus, jotenkin arvasinkin, että osaat piirtää hyvin.

Itse olen tapellut kaava-arkin kanssa, kun päivänä eräänä päätin tehdä mekon itselleni äitini elokuisille synttäreille. Ei täst mitää tuu, paitsi kaava-arkista hyvä saunanpesän sytyke :)

Peanut kirjoitti...

Kiits kiits!

Olen kyl sangen tyytyväinen, kun tota hametta olen ihan oikeesti myös pitänyt, eikä edes pelota että saumat ratkee :)

Ki kirjoitti...

Hieno toteutus ja aivan suunnitelman mukainenkin! :)