perjantai 17. huhtikuuta 2009

Kaikkea sitä

Niin, kaikkea sitä tuleekin tehtyä. Olen siis ommellut esikoiselle pikkuhousuja. Idea lähti siitä, että esikko tuli näyttämään kuinka isoja reikiä pikkareista löytyy ja pyysi tekemään itselleen uusia. Ensin tyrmäsin ehdotuksen suoralta kädeltä, mutta hetken mietittyäni ajattelin, että miksi ei. Trikootilkkujahan minulla on vaikka muille jakaa. Suuresta Käsityölehdestä (vuodelta miekka ja kirves) löytyi kaavat. Kolmet olis nyt valmiina ja kolmet kuminauhoja vaille valmiina.

Sen lisäksi täällä ollaan virkkailtu ahkerasti. Idea ja inspiraatio löytyi täältä ja ohjeet puolestaan täältä. Hiljaa hyvä tulee eli lopputuloksesta postataan sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.


10 kommenttia:

Puisto kirjoitti...

Voi virkkuukoukku sun kanssas! Hienoja virkkuuläpysköjä ja hyvissä väreissä. Ja nuo lapsien trikoopikkuhousutkin on niin hyvin tehtyjä. Tää taas tääl ihmettelee ihmisen osaamista.

Onko sulla vuorokaudessa enemmän tunteja kuin meillä muilla?

Elena kirjoitti...

Sain juuri tyynyn valmiiksi noista paloista (60!) ja toinen tulossa. Virkkaan aina uuden palasen viimeisella kierroksella yhteen jo valmiiden kanssa, niin saastyy silta, minusta vahemman hauskemmalta, yhdistelemiselta.

Peanut kirjoitti...

Mä kyllä Papi koen ton pikkareiden teon kyllä varsin hämäräksi touhuksi :) Mutta kivoiltahan nuo näyttää. Tunteja mulla ei oo enempää (kait) mutta en taida oikein osata järkikäyttää niitä vähiä mitä on :D

60!!! Huh huh! Mulla on sitten vielä matkaa. Mietin kanssa, että virkkaisinko samantien yhteen, mutta sitten pelkäsin että jos teenkin jotain peruuttamatonta. Tää on mun eka kerta, eli ehkä sitten ens kerralla.

violet kirjoitti...

Mitäs tuossa: jos on aineet, aikaa ja taito + halu tehdä niin minusta on viisasta tehdä mitä vaan.
Ja takuulla noille on käyttöä.

17 neliötä kirjoitti...

Mullakin oli lapsen äidin ompelemia pikkiksiä :) Kivat värit niissä ruuduissa! Itse olen suunnitellut, jospa löytyisi vauvalle virkatun takin ohje,joten jos on tullut vastaan, niin saa vinkata...

Anonyymi kirjoitti...

Olisin iloinen jos mulla olisi tuommoinen skaala raitapöksyjä kaapissa :) Hienoja, en itse osaisi tehdä vastaavia.

Hienoja myös nuo palat. Tulee kiva peitto tai mikä sitten tuleekaan.

Virkattu lintu kirjoitti...

Hienot raitahousut! Ja virkkauksetkin näyttävät kivoilta. Pitäisikin kaivaa virkkukoukku taas itsekin esiin...

maria kirjoitti...

Aivan herkkupaloja nuo virkkaukset! :)

Peanut kirjoitti...

Onpa kiva, että ette pidä mua ihan pöhkönä, jolla ei ole muuta kuin ylimääräistä aikaa :) Ja onhan nuo pikkarit kovin kivoja ja niiden omistaja on innoissaan.

Ja virkkailut jatkukoon!

K kirjoitti...

Todella ihanat värit olet valinnut virkkuu-tilkkkuihin ja niin kaunista kädenjälkeä..osaisinpa minäkin virkata. :)